UPM implementerar AI-driven plattform

Genom AI ska TCS förbättra ”den digitala upplevelsen för UPM:s 15 800 medarbetare och underlätta samarbetet mellan människa och maskin”. Foto: TCS

IT-konsultföretaget Tata Consultancy Services (TCS) och den finska massa- och papperskoncernen UPM har tecknat avtal om att transformera UPM:s IT-miljö. TCS kommer att implementera sin AI-drivna plattform Ignio för att automatisera processer, sänka kostnader och införa en AI-fokuserad verksamhetsmodell. Det framgår av ett pressmeddelande.

TCS kommer att leverera digitala tjänster, inklusive servicedesk, arbetsplatstjänster, support på plats, applikationstjänster, nätverkstjänster, hybridmolntjänster och SIAM (Service Integration and Management). Genom AI ska TCS även förbättra ”den digitala upplevelsen för UPM:s 15 800 medarbetare och underlätta samarbetet mellan människa och maskin”.

– Vi är glada över att samarbeta med UPM, en föregångare inom hållbarhet. Med vår expertis och våra ledande produkter och plattformar ska vi hjälpa UPM att accelerera tillväxt och innovation. Vi är fast beslutna att leverera en överlägsen användarupplevelse, flexibla tjänster och förbättrade processer med hjälp av nästa generations AI-lösningar, säger Subhadipta Samantray, landschef för TCS i Finland.