SSG lanserar ny tjänst

SSG har lanserat en ny tilläggstjänst, Projektdokument, som gör det enklare att dela standarder och dokument i projekt. När man arbetar i ett projekt där man använder standarder är det viktigt att alla inblandade har samma utgåvor, och även rätt dokumentation i projektet. Därför har SSG tillsammans med några av företagets största kunder utvecklat en tilläggstjänst för de som abonnerar på SSG Standarder.

Tjänsten "Projektdokument" har tagits fram efter ett önskemål att kunna dela de SSG Standarder man valt vid en upphandling, eller i ett projekt, med sina leverantörer. Tjänsten säkerställer att alla inblandade i projektet arbetar utifrån samma utgåva av standarden. Det är också möjligt att lägga upp egna dokument, till exempel projektstandarder, i tilläggstjänsten. – Projektdokument förenklar mycket, säger Henrik Smedjegård, ansvarig för SSG Standarder på SSG. Genom detta kan alla som är iblandade i ett projekt vara säkra på att man har tillgång till rätt dokumentation. Alla arbetar efter samma förutsättningar. Tjänsten är tillgänglig via ett webbgränssnitt via SSGs hemsida. När man som projektledare loggar in kan man starta ett nytt projekt, dit man kan knyta både SSG Standarder och egna dokument som man använder. Även deltagare i projektet kan läggas till som projektmedlemmar så att de får tillgång. När de läggs till blir de meddelade via e-post. Projektdokument är tillgänglig i tre nivåer, beroende på vilka behov man har i sitt projekt.