BillerudKorsnäs blir Billerud

Billeruds nya logotyp.

BillerudKorsnäs har bytt namn till bara Billerud. Namnbytet ligger enligt företaget i linje med företagets strategi att expandera i Nordamerika och att fortsätta driva hållbar tillväxt på globala marknader.

”Det är helt enkelt lättare att säga Billerud”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

– Vi är nu redo att möta framtidens utmaningar som ett företag: Billerud. För ett år sedan satte vi en tydlig strategi med syftet att uppnå lönsam och hållbar försäljningstillväxt fram till år 2030 och att växa i Nordamerika. Namnbytet är ett naturligt steg på den resan, säger Christoph Michalski, VD och koncernchef på Billerud.

Namnförenklingen till Billerud gäller alla bruk och försäljningskontor inom koncernen.

Billeruds hemsida heter från och med nu billerud.com och alla anställda kommer att ha mailadressen billerud.com.