Nyligen lanserade Holmen nya webbplatser på både koncernnivå och för flera affärsområden. De nya webbplatserna ska vara enklare, tydligare och mer mottagaranpassade än tidigare och är det första utvecklingssteget av flera som Holmen tar under våren.
Sajterna är resultatet av ett lagarbete som omfattar alla affärsområdena med syfte att stärka Holmens varumärke och göra de nya sajterna mer affärsdrivande och bättre anpassade för besökarna.
– Våra externa hemsidor är den första kontakten med Holmen för väldigt många besökare. Den digitalisering som vi befinner oss i kommer att göra det mötet ännu viktigare i framtiden, säger Erika Jonsson, kommunikatör på stab kommunikation Holmen Skog, och en av deltagarna i den projektgrupp som arbetat med de nya webbarna.
Att Holmens olika målgrupper är så varierande har varit en av de riktigt stora utmaningarna.
– Den som söker sig till någon av våra webbplatser ska känna att han eller hon har kommit rätt – oavsett om det är en skogsägare i Lycksele eller en designer i Paris. Vi har jobbat för att hitta minsta gemensamma Holmen-nämnare när det gäller koncept och design, men samtidigt inte varit rädda för att lyfta fram affärsområdenas unika särdrag.
De nya webbplatserna är:
Holmen.com
Iggesund.com (lanseras i maj/juni)
Holmen.com/paper
Holmen.com/skog
Holmen.com/travaror
Holmen.com/energi