Elmia Wood har lanserat en helt ny grafisk profil. Den nya grafiska profilen lanserades igår, på FN:s internationella skogsdag.
- Vi känner att vårt moderniserade yttre ger oss ny energi och att Elmia Wood har fått en inramning och utstrålning som passar vår höga ambitionsnivå, säger Mattias Pontén, mässansvarig för Elmia Wood.
Det ska synas att Elmia Wood har blivit en starkare och en mer global aktör, är tanken bakom den nya grafiska profilen.
–Vi investerar mycket i att hitta nya spännande skogsinnovationer för att erbjuda en högkvalitativ, internationell mötesplats. Genom att modernisera den grafiska profilen kan vi bättre spegla mässans värderingar och kommunicera vad vi står för.
I den nya logotypen kan betraktaren fortfarande känna igen ”löven” och ”barrträdet”. Logotypens form av en sfär kan också symbolisera jordgloben och cirkelformen kan leda tankarna till hållbarhet. Den grafiska profilen och kampanjwebbplatsen är framtagen i samarbete med byrån Yellon.